Cik misi..


Assalammualaikum..

Pe khabar kengkawan bloger sume..smoga sume sehat n hepi2 slalu..

Lame gile aku tak update blog boring aku ni kn?rindunye bukan main lg da..tiap2 hari aku rase nak update,tapi takde idea la..siyes..kepale otak aku hang..

Ekceli aku sebok lately..maklum la aku da de bengkel sendiri da sekarang..pejam celik da 6 bulan lebih da aku jadi tokey..alhamdulillah,walaupun blom mampu untuk menyimpan stok alat ganti yang banyak,aku mampu la menyimpan wet lebih banyak dari mase aku keje makan gaji dulu..aku belom sedia lagi nak apply loan,aku nak try simpan sikit2 dulu..if tak cukup baru aku apply..

Memang rumit sikit la nak jayakan bisnes sendiri ni..aku pun da bertunang,nak simpan duit untuk nikah lagi..alhamdulillah..aku dapat gadis yang paham aku..sekali-sekale tak ngam 2 biase la..sedangkan lidah lagi tergigit kn?tapi yang penting ialah cara nak setelkan perselisihan 2 nak kena betul dan bersesuaian dengan situasi..kalau lam hati ikhlas,takde hal lah..sume di atas 2 adalah 2,3 penyebab y membuatkan kepale otak aku hang..

Mujur la aku duk kat kampung y tak sebok dgn hiruk pikuk kota..oksigen kat kg ni pun banyak,segar,ade sungai y banyak ikan..kalau tak,stress jugak..cite pasal kg ni,sume di atas cume mukadimah je..bukan nak cite hal 2 sume,tp pasal kg aku ni ha..2,3 minggu lepas aku demam,biasenye kalau aku demam aku wat dono je..makan panadol solubel 2biji pas2 wat keje atau main bola..nak bg badan berpeluh..malam2 aku pakai baju 3 lapis pastu selubung dalam toto..tapi y 2,3 minggu lepas punye demam lain sikit,aku gabra sikit..bukan sebab demam 2 teruk or demam denggi ke pe,tapi sebab tunang aku nak mai uma aku n nak sambut hari lahir die untuk pertama kalinye..

So..aku dgn gelabahnye merajinkan diri untuk pg klinik..oleh sebab sifat malas pg klinik 2 still ade lg dlm setiap rongga sendi aku ni,aku pun pg la klinik y paling dekat dgn uma aku iaitu klinik kerajaan kg paloh hinai..aku pg dgn niat nak mintak obat selsema je..sebab aku kompiden y teknik bungkus toto aku 2 mampu kebahkan demam je..tp tidak selsema..sampai je klinik 2,dgn penuh semangat,hidung kembang kuncup dan berwajah tampan aku bg salam n mintak la obat selsema..tp feed back y aku dapat agak mengecewakan,kate misi kat situ,dorg utamakan warga emas dan ibu mengandung je..aku tak layak nak dapat sekampit obat selsema kat situ..ade ke patot?abis ape gunenye bkak klinik kat kg?ape gunenye kerajaan bayar gaji misi2 kt klinik tu?ape kejadahnye y dorg wat kat klinik 2?bukannye tiap2 hari ade warge emas dan ibu mengandung y selsema?lagi pun kat kg aku ni bpe ramai sgt la umat manusianye..kalu dorg utamakan lembu n kambing mengandung sekali pun,tak sesaknye klinik tu..kerja ape je y misi2 2 sume wat?pagi2 masuk keje sampai petang dorg wat keje pe?makan kuih karipap,kuaci pas2 ngumpat org,cukup bulan dapat gaji..patot la sume org berpusu-pusu nak jd misi..tunang aku pun misi jugak..aku nak suruh die apply keje kt klinik 2..masuk keje pg punch card je,pas2 balik uma jage anak..jgn nak mengumpat sambil makan kuaci..cukup bulan dapat gaji jage anak..

Aku tak tau la kenape dorg wat cam 2,takan la tak bole nak hulurkan sekampit obat pd org y xsehat..bukan acap kali pun ade org sakit kat kg ni..memang klinik kg aku ni ibarat hidup segan mati tak mau..sebab most of the vilagers akan pg ke hospital atau klinik2 swasta untuk mendapatkan rawatan..tak salah if klinik kg 2 just jd klinik terdesak je..instead of klinik utk warga emas n ibu mengandung,pe la salahnye bantu sekali org2 y memerlukan..

Tp nasib baik misi kat situ bole tahan,sedap mate memandang..:D

P/s: ikhlaskan la hati dalam setiap gerakan sendi tubuh kite..insyaallah..rezki akan di berkati dan bertambah..selamat bekerja..:)

Location : Taman Mentiga, 26600 Pekan, Pahang,
Posted via Blogaway

Comments

Popular posts from this blog

Cara-cara membuat pelita buluh

We livin' it