Aidilfitri..



Slm aidilfitri..

Alhamdulillah..puasa thn ni aku pas dgn warne terbang(flying coulor)..tp aku kuciwa..kuciwa sebab aku xdpt bkje dgn bsungguh-sungguh..bknnye aku mls,tp mmg da rutin tiap2 tahun sblm aidilfitri kompom xbnyk kje..kul 10-11 pg da blk tdo da..kdang2 trus xde kje lansung y nk buat..bgn pg tgk tibi smpai tgh hr n den tdo smpai ptg..

If xde job,makanye xde la ongkos..aku da gelabah da..mane xnye,raye da xlme,ongkos xde..sib baik la aku aku pndapatan sampingan iaitu alaun pasar mlm dr pkngah aku dan bisnes jual buluh lemang y aku manage everiyer..

Alhamdulillah..thn ni bisnes kencang..ramai y oder buluh..maybe thn ni lemang jd menu utama kot..ade y oder 20btg,50btg n 5btg pn ade..mmg xde mud la aku nk g tebang buluh if 5btg je..tp semangat rye punye pasal,aku gagahkn jgak tulang 4 kerat aku ni..

Mmg besar la dugaan ble pg menebang buluh ni beb..da la bulan pose xle mkn n minum..kering bibir aku da mcm kne salai da..apatah lg nyamuk,dr cucu cicit nyamuk smpai ke moyang nyamuk dtg isap darah aku..dorg xpuase ke ape?mule2 aku ingat nyamuk je y xpuase,skali pacat pn monteng pose jgak..maka blaku la pertumpahan darah aku dlm semak tu..

Da setel cari buluh lemang,rezki aku btambah..aku dpt sistem pesanan ringkas dr 1 of aku pnye kasteme,die tnye aku ade wat pelita buluh ke..aku dgn mulut celuparnye menjawab ade..pd hal aku xpenah buat pn..dgn pantas jgak die oder 10 btg..sekali lg aku melangkah ke medan pertumpahan darah..mak aku pn oder jgak pelita tu ble die tau y anak jantan die ni ade bakat tpendam..tp oder pkai air liur je la..sib baik dlu aku pnah tompang perut mak 9 bln 10 hr..:-)pose xabis lg,beraye sakan la nyamuk dgn pacat tu dpt jamah darah manis aku..sedar xsedar,bnyak jgak duit raye ak..hasil dr bisnes lone ranger aku tu..yep!sumenye aku buat sorg2..

Tibenye aidilfitri..bgn pg dgn penuh semangat..mandi,mandi wajib,sarapan dgn famili n den pg masjid melaungkn takbir dgn kuat dan pnuh semangat..tersentak jgak mber aku kt sblh,xpnah2 aku smangat cm tu..pkcik2 kt sblh n kt depan pn jeling2 kt aku..lantak la..bknnye aku nyanyi lagu halaman asmara kt dlm masjid tu..selesai je solat aidilfitri,aku singgah uma mak sedare aku..hampeh! Pk ude aku xpg masjid pn..xlarat katenye..xkisah la,solat aidilfitri kn sunat..aku cube2 jgak wt muke manje dpn makcik2 n pkcik2 aku..mane la tau kot2 dpt wit raye..hampeh sekali lg! dorg xpndang pn mke aku..dorg suruh aku cekik je..habis separuh satay y dorg hidang atas meja tu aku bedal..tp aku rse kalau dorg tenung muke aku mse tu,kompom dpt wit rye..

Lepas kenyang mkn satay,aku pn bsalam-salaman mintak ampun dan maaf dr dorg n den aku pn blah..smpai uma,sesi bsalam-salaman ngn famili plak..mintak ampun dan maaf dr mak n abah..cium pp dorg..bg duit raye kt adik2..n den bakor satay reramai..

Itu la saje aktiviti aku sblm dan semase hr raye pertame..hari raye kedua n seterusnye aku tido je..cume sahabat sejati n sedare mare y call aku n wt temu janji tlebih dahalu je y aku layan..umah jiran,2 biji uma je aku pg..itu pn kne pkse ngn mak aku..

aku mmg xde mud nk raye thn ni..dono y..

.......sekian.......

Location : Address not available

Comments

Popular posts from this blog

Cara-cara membuat pelita buluh

We livin' it