Saye nak power..


Ptg td prut aku menjammingkan drnye..aku da xle tahan da,capai kemeja bunge2 aku,spek mte itam n bslipar jepun trus pg kdai mkn y pling dkat..aku blasah je pape lauk y ade kt kdai tu..sume sdap..tgh lapor,mst la sedap..

Pas kenyang prut pe lg,brasap muncung la smbil  amik paper n bace..tertarik dgn brite sorg pemungut sampah cedera dibelasah polis..kesian..niat baik nk jge kbersihan..tp mgkin care die menegur polis tu xbtl or agak kasar..xtau le aku..tp polis tu mmg kurang ajar la kn..xkn sbab tgur buang smpah merata pn smpai nk ugut n tembak org..da la ugut,siap bwk kwn n blasah mamat tu lg..ptutnye polis menjge keamanan negara..bkn jd samseng negara..

Tbe-tbe aku tringat pengalaman aku sndri..aku pnah kne aniaya mcm mamat pemungut sampah tu..tp xla kne blasah rmai2..ctenye cengini..

Ade 1 famili ni dtg menyewa homestay pkngah aku..dorg ni ade kne mengena jgak ngn aku sbnarnye..bau2 bacang cengitu..dorg sewa blik tu sbab adik bradik dorg nikah tomorownye..mlm tu aku mcm biase bg dorg msuk dlu tanpa sbrg bayaran..aku pn kesian jgak tgk dorg kelam kabut dgn majlis akad nikah mlm tu..so,aku bg le kelonggaran..

Ble aku tgk dorg da cool down n lepak2 je tgk tb,aku pn mintak le byaran ngn dorg..haa..mse tu la bmulenye kjadian tu..dorg tbe2 lak jd sombong,bongkak,takbur,laknat,lahabau n mcm2 lg la..dorg bg mcm2 alasan kt aku..aku rilek je..lg pn aku pk,besok pn bole mintak byaran tu..tp pkngah aku pesan kt aku,dorg ni kedekut taik idung masin,cucu cicit hj bakil..aku pn bkeras la ckit ngn dorg..tkot besok dorg blah n xbyar sewa..

Oleh sbab aku bkeras tu,sorg hamba Allah tu sound kt aku smbil melemparkn wang kertas rm100 dpn aku..mcm aku ni pengemis plak..dorg blom tau y aku ni anak murid pengemis so n pewaris kungfu mabuk tu..tp aku xblajar abis la kungfu tu..sbab aku islam,xmnum arak..

Mmg rse terhina sgt la dorg wt aku mcm kasim selamat..cmpak duit dpn mke aku..kalau ikutkn baran aku,da lme aku debik mke si jahanam tu..tp homestay tu tmpt aku n pkngah aku cr mkn..aku sabor je le..aku tulis resit dgn tgn terketar-ketar sbab marah,sain n cop pastu aku hlurkn die bebaik smbil mlut lancang aku ni sound ayat mkn dlm kt die..pastu aku blah pg kdai mkn n lepak lme2..

Besok pgnye aku nk pg kje paip,tbe2 sbuah pacuan 2 roda dpn bnme produa kelisa bwarna kelabu membrek emergensikn drnye dpn pintu pgar homestay pkngah aku..dgn xbergaye lnsung mamat polis kluar dr krete tu n pgang bahu aku..die sound kt aku y die nk ckp ngn aku sptah dua kte..aku pn dgn rileknye mlebuhkn pnggung aku atas pgar batu dpn homestay n tggu die nk ckp pe..tggu pnye tggu die xckp pape,sebok dgn hp die je..aku da lewat nk pg kje..kwn aku da tcongok dpn pgar tggu aku..las2 aku bgn n grak ke stor smbil sound kt polis tu y aku da lewat..tbe2 polis tu terkam aku n tarik bju aku smpai nk koyak..sib baik bju bundle..aku bli pn rm5 je selai..

Aku pn tempis la tgn die smbil sound kt die spye jgn tunjuk samseng..aku mmg xtkut lnsung kt polis tu..bkn aku wt jenayah pn..oleh krne die tu polis,die trus bkasar dgn aku..diploknye aku,tgn aku dtarik ke blakang n kple aku ditarik-tarik..mcm la aku ni suspek penjenayah plak..pd hal aku xwt pape pn kt die..sentuh die pn x..pantang cucu tok penghulu junid kne buli cm tu..aku melawan la..xsangke plak aku kuat gle pg tu..5,6 org adik bradik die dtg tlg pgang aku..2 pn xdpt jgak nk kawal aku..las2 pkngah aku dtg n ckp kt aku spye ikut je die..aku tau pkngah aku bengang gle..tp die btindak bijak,die xmo pkre tu jd bsar..aku pn xmlwan da n polo je polis jahanam tu ke balai anti dadah..dlm krete die maki n caci aku..aku cbe rakam ngn hp aku..tp tgn aku da kne gari..die nmpak aku pgang hp n nk rakam sume y blaku..die mkin naik angin n lempang mke aku..die rampas hp aku n lempang aku lg..

Sampai kt balai die bwk aku jmpe pegawai die..aku dgn pnuh brani melawan le n cte pkre sbnar y blaku..ingatkn bole lepas..rpenye pegawai die same je slh gune kuase..aku di urin test n d lepakkn dlm opis polis jahanam tu..kononnye nk bg aku gerun la tu..aku diam je dlm tu..sampai la pkngah aku dtg n cbe nk setelkn pkre tu..

2,3 jam pastu polis keparat tu dtg n slow talk ngn aku..spatah die tnye,bpatah-patah aku bebel n sound kt die..die plak jd mcm penjenayah y kne motivasi..las2 die mcm sdar y die slh..n die bru tau aku ni saudare mare die..tu la kalau bodoh sombong..bute dgn kuase..pas puas kne motivasi dgn aku y tgh dtg sun api baran tu,die pn bkak gari kt tgn aku n lepaskan aku..aku xtau la kalau2 pakngah aku da byar kt die or pegawai die..tp rajin plak die hantar aku blk ke homestay..dlm krete die mcm nk borak n amik ht aku..mampos aku xlayan polis bodoh mcm die tu..

Lepas kjadian tu aku tgk muke sume polis2 kt mne2 skli pn aku rse mual..jelas nmpak air mke sombong dorg tu..akak2 kerani kt balai pn aku nmpak sombong..sumpah aku xnk jd polis..aku xkn bg adik2 aku jd polis..anak2 cucu aku pn aku xkn izinkn dorg jd polis..takot dorg lpe dri,lpe asal usul n jd smbong n bongkak dek kerana kuasa..

Sekian~~~



Location : Kampung Jambu, 26600 Pekan, Pahang,

Comments

Popular posts from this blog

Cara-cara membuat pelita buluh

We livin' it