Cinta mukabuku..:D



Aku da gile..maaf sume,aku da gile..

Yep!!aku da gile..aku da gile bayang..xpnh lg aku jd gile bayang mcm ni..jiwe-jiwe tahap kronik..dulu2 bcinta pn xla smpai tahap dewa cenggini..muke je ganas..rock la konon..metal la konon..kne muuaah dlm hp skli cair segale..

Dpnjangkn cite..aku knl aweks ni dlm laman mukabuku..jiwe kosong aku ni mnyedut-nyedut je kcntikkn awek ni..cm ade 1 feel y menepuk blakang aku mbri smangat utk mcbe lg..

Aku pn,even malu-malu+takot menstalkerkn dr aku..aku usha la profile die,tgk gmbar2 die,komen2 gmbar die n like2 sume post die..hempeh!!d layannye pn idok..tp aku cbe jgak sdye upaye aku kn..smpai la 1 hr die inbox aku..sembang2,gurau2,kenal2 n ayat2 cinta ckit aku pn mesre la dgn die..

Tp lau xjmpe dpn mte cm ne nk pcye masing2 ikhlas kn?so,aku ckp kt die y aku nk jmpe die..ayat pnye ayat,die pn stuju dating ngn aku..saat y bahagia la kn..aku xpk pnjang da..nekad je..ktorg pn set hr n waktu utk jmpe dpn2..die ckp hr ahad die free..aku pn plan pg hr sabtu..jauh beb..teluk intan tu..aku mmg xcited nkjmpe dgn die..

Tbe hr sabtu aku bgn tdo awal gle..aku siap2kn brg2 n pkaian tuk trip aku tu..ble da setel sume,aku pn bjln kaki ke bus stop..12thn beb aku xnaik bas..aku pn da xpndai da nk naik bas..

Dr pekan aku naik bas tambang dlu ke kuantan..punye la sesak dlm bas tu..tpkse aku bdiri slme sejam..mcm2 prangai bdk2 remaje zaman skrg..pantang cuti skola mst nk jenjln ke bandar..dlm bas tu kecoh dgn suare dorg je..y lelaki xpyh cte la,xhabis sembang hebat dpn pompuan..y pompuan ni aku musykil ckit..xde gaye pompuan pn..same je mcm laki..nasib baik xde halkum je..xsegan silu brtepuk tampar dgn lelaki..adoiyai..

Sesmpainye aku kt kuantan,aku plan nk gunting rmbut dulu kasi ensem2 ckit la kn..hampeh!!salun pebret aku tutup la plak..oleh krne kecewa,aku trus peewit kt teksi n trus je ke terminal makmur..smpai terminal makmur,aku bli tiket n tggu je bas smpai n grak..xde pape y menarik pn mse dlm bas tu..penumpang pn xrmai..aku tdo je la smpai shah alam..smpai je shah alam,kwn aku dtg ambik aku n lepak uma die dlu smlm..aku tumpang uma die sbab aku xtau rpe2nye ade tiket kuantan-teluk intan..aku tnye kwn aku,die pn xtau..y die tau shah alam-teluk intan ade la..kompiden gle je aku..nah!amekaw,tiket ke teluk intan da abis..serabut gle kple otak aku..nsib baik kwn aku tlg..ejas punye ejas,pnjual tiket tu sruh aku ejas dgn drive bas..lapang dada aku ble misi mngejas ktorg bjye..tp,ingatkn bole tdo lena..bru je nk lelap,kwn aku dr damansara plak kol ajak lepak2..kwn punye psl aku layan je la..smpai ceroh aku xtdo..

Blk dr jenjln n melepak,aku trus siap2 ke tmnal..naik je bas tu aku ingat nk tdo skjp..hampeh!!pkcik driver tu ajak sembang plak..mcm2 die tnye aku..bizi bodi btl..las2 aku tlelap jgak..sdar2 pkcik tu tgh sebok tepuk2 radio..tbakor kate die..mls aku nk lyn pkcik tu,aku pn wt2 tdo blk..

Ble smpai je tmnal teluk intan,buah ht pengarang jantung aku da tggu nk ambik aku..1st time tgk die dpn2..fulamak beb..jauh lbh cun melecun dr dlm gambar..ktorg pg mkn2 pastu ktorg pg jenjln kt lumut..lepak tepi pantai,jenjln kt jeti,snap gambar n berpegangan tgn..ekekeke..siyes!!die sgt ske kt aku..aku pn same..kikiki..aku selesa dgn die..snang bkongsi crite..even 1st time jmpe rse mcm da knl puluhan thn..mgkin dia la tulang rusuk aku y hilang tu..da smpai mse die kmbli dkat dgn ht aku..sumpah aku syg die gle2..aku da tukar genre da skrg..dlu metal,skrg balada je..kikiki..aku harap n bdoa pd Allah s.w.t. smoga hbungan aku ngn die kekal hingga akhir hayat..y sbnarnye ktorg da plan nk btunang hjung thn ni..:D

Lepas blk dr berdating sakan,die hntar aku ke tmnal teluk intan..dugaan melanda aku lg..tiket ke shah alam n kuantan sume abis..aku xle blk..hampeh!! Tpkse aku sewa hotel n tdo smlm kt teluk intan..cinta ht aku blk uma mak die..pg2 besoknye die fetch aku kt hotel n ktorg breakfast sme2 sblm aku blk ke kuantan..sayu ht aku ble tgk mke die mse nk say gud bye tu..mte die jelas menunjukkn y die sgt syg kt aku..aku tau die xnk aku blk..aku pn same..tp prasaan tu xle dlyn sgt..nnt merana bdn..so,dgn ht y bblah bg,aku pn say gud bye kt die n xbnti2 say,"sy syg awk"..finaly aku smpai jgak ke kuantan..tggl la kekasih ht aku jauh2 kt sne..sumpah aku rindu kt die sgt2..

Syg ucuk ngade sgt-sgt..ekekeke..:D

Location : Jalan Bukit Sekilau, Bukit Sekilau, 25200 Kuantan, Pahang,

Comments

Popular posts from this blog

Cara-cara membuat pelita buluh

We livin' it