Igauanku..

mimpi..
de org ckp mimpi 2 mainan tido..
de plak y ckp mimpi 2 godaan syaitan..
tp sume org pnh mengalami mimpi kn??
tp x sume org pnh mimpi basah..ekekekeke..
aku n kwn2 aku pnh mimpi jtuh bangunan pas2 tersedar dlm keadaan tkjut..arwah nenek aku ckp,roh p jln2 mse tdo..tp kalu ye pn nk jln2,jln le kt jln raye..p melawat zoo negare ke,p shoping mall ke,x pn p tgk wayang kn bgus duk diam lam panggung 2..y p panjat bangunan tggi 2 wtpe??
tp sume 2 biase...ramai org pnh alami mimpi mcm 2..
y aku nk cte ni psl mimpi seram aku..pelik sbnanye..err..kalokor kot??tah le..aku pn xphm..
mse 2 aku skola rendah lg..tah darjah bpe,aku pn xingat..siang hr 2 mcm biase je..p skola naik bas,blk pn naik bas..blk skola mkn,pas2 tido jp...bgn tido meronta2 nk p main tp kne pkse bace buku teks..ptg 2 bru dpt main snapang terong(snapang kayu y menggunakan getah gelang sbgai pelancar pluru buah terong pipit)
mlm pn mnjelma..tgk tb smpai kul 10,pas2 msuk blik dgr radio smpai tlelap..
tbe2 je aku tgh jln2 ngn kwn aku y aku sndri pn xknl..tgh syok borak2 smbil jln2 2,tbe2 sbuah kereta proton saga(saga lame)bwarne kelabu taik anjing tbabas melanggar busut dpn aku..aku ngn kwn aku td 2 blari mnuju ke arah krete tsebut..dgn niat untuk menyelamatkn mangse nahas,aku meluru k bahgian pmandu..tp pelik,dreba die xde??ble aku toleh blakang,sorg lelaki menegur aku.."dik,bole tlg repair krete abg ni x?rosak la dik"aku jwb.."bole..cbe abg bukak bonet.."ble bonet tbukak,aku pn tgk2 le pekebende y rosak 2.."abg,ptut la rosak..wasir die hilang ni bang.."aku cbe jelaskn keadaan krete pd brader 2..tbe2 mke die berubah..gigi die tumbuh taring,mke die pucat,die cbe terkam aku..tp aku sempat elak n lari skuat hati aku..die kjar aku,aku lari mkin laju...kwn aku td tah kemane hilang..aku pn xtau..
dlm keadaan ketakutan,larian aku mkin laju..aku xpndang blakang pn..aku lari meredah hutan,smakin laju..
tbe2 seekor harimau muncul d hadapanku..harimau 2 pndang aku pas2 berpaling...aku dgn pantas melompat ke atas badan harimau 2 n harimau 2 bwk aku lari..lebih laju dr larian aku td..sehingga la smpai ke sbuah tasik y pnuh dgn teratai..tp harimau 2 xbenti pn..die terus je lari..larian harimau 2 sgt2 laju smpai die bole lari atas air tasik 2..
tbe2 aku tsedar smbil kaki aku meronta2 mcm tgh belari ketakutan..aku bgn dr katil,capai al-quran kt almari,taruk sblh bantal aku n smbong tido..tp smpai skng igauan aku ni masih segar dlm ingatan..aku mcm tertanye2 pe maksud igauan aku ni..huuurrrmmm????
harap2 da tue2 ni xngigau mcm 2 da..lau nk ngigau jgak,ngigau dating ngn maya karin...ekekekekeke

Comments

Popular posts from this blog

Cara-cara membuat pelita buluh

We livin' it