terkenang la pulokk..

guling kiri..guling kanan..meniarap..terlentang..lpas tuka,tuka lg cenel radio..mate aku still terbeliak..mcm2 da angan2 aku mlm ni..nk jd kaye mmg wajib da..biri2 y aku kire pn da xmuat kalkulator da..aku cbe care olskul..labi stail.."nk cri kayu" pn masih xle tdo..hhhaaiiii~~

tbe2 aku terkenang zman kanak2 aku..

mse 2 aku umo 5thn..sorg y sgt2 nakal,ligat,hyper n degil yarabbi..mse 2 aku skola tadika kt balai raye kg KUALA MENTIGA..thn 1988..kawasan pendalaman..mne cukup kemudahan asas lg..jln tar pn xde lg mse 2..eletrik pn mlm je ade..lau nk tgk cte hindustan kne pg uma jiran,byar 20posen duit minyak generator..hakhakhak..
aku ske pg skola tadika sbab makanannye bes..n ade bnyk mainan serta kwn2 y rmai..mse rehat sume berebut2 pg dapur..sbab spe lmbat dpt mangkuk y ade kesan kuku hantu..hakhakhak..mse mkn pn belumba2 sbab spe lmbat xdpt main krete n jongkang jongket..biasenye pas mkn le aku slalu cr gaduh ngn kwn2..pnh skli 2 aku bantai blakang anak sedare cikgu dgn penumbuk maut aku ni..pe lg,meraung sakan le die..pas2 aku lak kne bantai ngn cikgu..ekekeke..
kenakalan aku lbh terserlah ble da blk uma..y jd mangse ialah adik laki aku n akak aku..mse 2 ktorg baru 3 beradik..adik2 aku y lain dlm telor lg..hakhakhak..mcm2 bencane alam y aku cetuskn..lau bln puase,asyik tuduh adik n akak aku xpose..pdhal aku pn xpose..hakhakhak..si adik aku 2 plak pantang tgk org ade mainan,kompom die nk jgak..lau nk y lain xpe la..ni tak,mainan aku jgak y die nk..arwah nenek aku blikan aku mto vespa mainan,eh~die nk jgak...sib baik akak aku baik ht..die bg adik aku kuda kepang die..

pnh 1 ptg 2 mak aku nk pg uma ahli mesyorat tingkap die..kbetolan aku tak pg merayap ptg 2..pe lg,merengek le nk ikot..mak aku lak xde mood nk bwk aku jln2 ptg 2..slumbe je die tinggalkn aku..aku pn mcm kne sawan le..beguling2 atas tanah sambil menynyikan lagu rock kapak versi hardcore..dlm hati menagih simpati le..konon2nye mak aku akan bwk aku jln..sebelah mte pn mak aku xlayan..beguling la ko kt situ jan..mak aku pn dgn gaye femininnye mengkickstarterkn honda c70 die..msuk gear 1 dgn sedikit terwili.dan trus pergi meninggalkn aku..
secare automatiknye aura kedegilan aku meningkat ke tahap super saiya..aku bingkas bgn n lari mengejar mak aku y sedang memecut honda c70nye tu..naluri sorg ibu,mak aku menekan brek kecemasan seperti aksi sorg pelagak ngeri...die pg kt aku n pjuk aku spaye blk uma..nmum aura kedegilan aku da d tahap ekor 9 da..xle dkawal lg..aku meraung2 nk ikot jgak..pukk!!pakk!!pukk!!pakk!!..hambik ko..pdn mke aku kne penangan dgn mak aku..mak aku kembali ke honda c70nye n pergi meninggalkn aku..saat 2 aku rse dunia ni nk kiamat..rse sedih sprti kehilangan sorg ibu tercinta..raunganku mnjadi syahdu..
namun pantang cucu MAT SAM(arwah atok aku)menyerah kalah..dgn tahap kedegilan y tertinggi,aku tukarkn mnjadi semangat y berkobar2..demi negare tercinta,aku nekad mengejar honda c70 mak aku 2..dgn t-shirt bergambar,sluar pendek dan berkaki ayam,aku bermarathon sejauh 3km sambil menangis..d tgh jln aku d tegur oleh slh sorg jiran aku,namun niatnye y baik itu ku bls dgn laungan heavy metal..die pn blah n membiarkn aku trus bjuang demi ibu tercinta..
selang beberape ketika,aku pn sampai le kt uma ahli mesyorat tingkap mak aku 2..mak aku terkejut tgk aku tercongok dkat honda c70 die..laungan heavy metal aku bertukar jiwang leleh dan syahdu meraih simpati n kasih syg sorg ibu..smbil mengesat2 air mte dgn baju n mte y terkebel2..aku maju selangkah.."tggu situ!!!"mak aku jerit smbil mncari ranting kayu..dlm ht aku,bule pe'edoh da ni..yep!1 libasan padu maut hinggap d betis aku ptg 2 dan jge cubit-cubitan d pinggangku..aku kembali ke genre asalku td iaitu heavy metal..mak aku dukung aku,taruk dlm bakul honda c70 die,mengkickstarter,msuk gear 1 smbil sdikit wili dan kami pulang ke ruma..maka tergendala la mesyorat tingkap mak aku ptg 2..
lg 1 bencane alam y aku xle lupekn ialah mse aku melepak kt kdai kopi arwah nenek aku..aku,akak n adik aku ske lepak kdai nenek aku..sbab bnyk gule2 n cekedis..akak aku ske gule2..aku ske gule2 n buah kurma..adik aku xkisa,bg le pape pn..sume die bedal..1 ptg 2 nenek n atok aku kluar..tinggal le aku 3 beradik..akak aku encas,kne jge aku n adik aku..oleh kerane aku ni jenis y tak mkn saman..maka bermula la plan tuk mnjahanamkn kdai nenek aku 2..aku racun pmikiran akak aku supaye join skali..tp akak aku xnk..die nk main anak patung die je..adik aku sebok dgn roti je..so,aku btindak bersendirian..tp aku hasut akak aku spaye jd tonto..aku pn mle le membedal gule2 n kurma..pas2 lari2 dlm kdai,sepah sane sini..pnt lari,mkn kurma..pas2 lari lg..pas2 mkn gule2..pas2 mnum air botol F&N..
tbe2,nenek aku blk,akak aku leka dgn anak patung die..mcm ninja nenek aku bgerak ke arah aku..senyap..xde bunyi pn..sedar2 praappp!!penyapu lidi hinggap atas blakang aku..bertubi2 serangan dr hokage..aku pn mnggunakan jurus ngauman singa la..akak aku cbe memujuk nenek supaye behenti..namun usahanye sia2..malah die pn turut kne marah..ape la daye sorg akak y baru berumur 6thn nk melawan kudrat sorg nenek demi untuk mempertahankn adiknye y tersayang..ptg 2,aku nangis smpai mahgrib..
aku kecewa dgn akak aku ptg 2..aku kecewa dan marah sbab die blah je lpas kne marah oleh nenek 2..aku sakit hati sgt2..tp besoknye aku terdgr arwah nenek n mak aku bergosip tentang akak aku..dorg bergosip pnjang lebar..namun aku paham intipatinye...dorg bangga dgn akak aku..mak aku y pling bangga ade anak perempuan y sgt2 syg kt adik2 die..sbnanye ptg 2,nenek nmpk akak aku menagis sbab xmmpu nk selamatkn aku dr hukuman 2..lpas mndegar gosip dorg 2,tanggapan aku terhadap akak aku mle berubah..bermula dr hr 2,aku rse sgt2 syg kt akak aku..dan sbnanye smpai skrg pn akak aku masih lg akak y same seperti dulu..love u sis..:-)
tanggal 02 july 2011 akak aku bakal jd isteri org..xsabor nak nynyi lgu slmt pengatin baru..n 2 ol my pren here,jempot le dtg mkn nasi kenduri nnt ye..??

Comments

Popular posts from this blog

Cara-cara membuat pelita buluh

We livin' it